Sponseret indhold af: MyMonii

27. november, 2018

Meningsfulde digitale oplevelser skal hjælpe bankerne med at nå ud til fremtidens kunder

Digitaliseringen og det kontantløse samfund har gjort det sværere for børn og unge at lære om værdien af penge. Det har det unge fintech startup, MyMonii, sat sig for at lave om på gennem meningsfulde digitale oplevelser. Samtidig vil de hjælpe danske og europæiske banker med at nå ud til den yngste generation af fremtidige kunder.

MyMonii er en lommepenge app designet til at lære børn mellem syv og fjorten år, om værdien af penge. Børn og deres forældre kan oprette sig som en ­familie, og sammen holde styr på børnenes indkomst, opsparing og forbrug.

Forældrene kan gennem appen udbetale lommepenge, eller oprette op­gaver, som børnene kan løse til gengæld for ekstra lommepenge. I samarbejde med ­Dankort, kan børnene også selv betale med deres lommepenge i mere end 25.000 butikker.

“Med tilføjelsen af vores nye betalingsløsning, MyMonii Pay, får børnene ikke bare et overblik over deres økonomi. Når de selv betaler med deres mobil ude i butikkerne, får de også en solid forståelse for hvad det vil sige at bruge penge,” siger Louise Ferslev, Direktør og grundlægger af MyMonii.
At børnene får fuldt overblik over indkomst og udgifter i en tidlig alder, kan ifølge Louise Ferslev være med til at avle sunde forbrugsvaner senere i livet.

“Det er vigtigt for os at skabe værdi for de danske familier gennem praktikalitet i hverdagen. Men det er endnu vigtigere for os at uddanne børn i økonomisk ansvarlighed, hvad det vil sige at tjene penge, og hvad der sker når man bruger dem igen.”

Meningsfulde digitale oplevelser avler tillid

Det er MyMoniis vision at hjælpe bankerne med at nå ud til de helt unge fremtidige kunder. En aldersgruppe som bankerne har haft mindre fokus på, men som MyMonii har specialiseret sig i. Louise Ferslev har derfor valgt at holde fokus på at skabe værdi for målgruppen gennem digitale oplevelser. Det mener hun er nøglen til at opbygge et tidligt og langt forhold til de helt unge. MyMonii har netop indgået deres første whitelabel aftale med Arbejdernes Landsbank.

Med en løsning der fokuserer på økono­misk ansvarlighed for unge, kan man som bank understrege sit standpunkt til en helt ny generation af kunder

“Markedet er fyldt med digitale løsninger, og det gør det svært at bryde igennem med sit budskab – især til den yngste generation, hvor mange, som f.eks. spil og sociale medier, kæmper om opmærksomheden. For at slå igennem, kræver det en gennemtestet brugeroplevelse, og vi har derfor brugt de seneste tre år på at udvikle MyMonii i tæt samarbejde med de mange familier, der allerede bruger appen. Det har sikret vores relevans ude i børnefamilierne”.

Men det er ikke kun brugeroplevelsen, som der skal fokus på for at bryde igennem til den unge generation. Ifølge Louise Ferslev, handler det om at skabe løsninger der giver mening i en samfundsmæssig kontekst.

“I et årti hvor bankernes image kontinuerligt har fået nogle gevaldige hak i tuden, er det vigtigt at bankernes kunder har et positivt billede af bankernes samfundsansvar. Med en løsning der fokuserer på økonomisk ansvarlighed for unge, kan man som bank understrege sit standpunkt til en helt ny generation af kunder. Det mener vi kan være med til at skabe tillid til sektoren i fremtiden”

OM Mymonii

MyMonii blev stiftet i slutningen af 2015 af Louise Ferslev. Efterfølgende har serieiværksætter Thor Angelo, Jonas Vognsen, Morten Astrup og Michael Schlünssen ­investeret i MyMonii.

I Juni 2018 blev mobil­betalingsløsningen, MyMonii Pay, lanceret i samarbejde med NETS og Dankort. Med MyMonii Pay kan børn nu betale i mere end 25.000 ­butikker.

Flere artikler

Bankdata: Kerneopgaven er ­afgørende for fintech-revolutionen

Bankdata: Kerneopgaven er ­afgørende for fintech-revolutionen

Økonomi Sponseret indhold af: Bankdata Bankdata: ­Kerneopgaven er ­afgørende for fintech-revolutionen En underskov af fintech-virksomheder er i gang med at ændre hele finansverdenen til et åbent økosystem af tilbud. It-udvikling gør det muligt, og bankerne opruster...

Nye vinde over finanssektoren: Nu kommer fintech-partnerskaberne

Nye vinde over finanssektoren: Nu kommer fintech-partnerskaberne

Økonomi Sponseret indhold af: PA Consulting Nye vinde over finanssektoren: Nu kommer fintech-partnerskaberne Det er ikke svært at få øje på udfordringerne, når fintech-startups og finansielle institutioner skal samarbejde. Men et unikt øjeblik er opstået i...

Nyt it-system skal give mere og bedre tid med kunderne

Nyt it-system skal give mere og bedre tid med kunderne

Økonomi Sponseret indhold af: Festina Finance Nyt it-system skal give mere og bedre tid med kunderne Ny it-platform i Middelfart Sparekasse skal frigive tid til kunderne og samtidig forbedre kundeoplevelsen. Tekst: Sebastian Kjær Uanset om der er tale om et nyt job i...

Kundetillid skal sikres gennem risikoberedskab

Kundetillid skal sikres gennem risikoberedskab

Økonomi Sponseret indhold af: Willis Towers Watson Kundetillid skal sikres gennem risikoberedskab Nye skandaler vil ramme finanssektoren i takt med, at hackere og svindlere bliver dygtigere. Derfor er risikoberedskabet vigtigere end nogensinde før. Kundernes tillid...